תנאי כביש קשים

בתן ביס, הבטיחות שלכם בדרכים היא מעל הכול, בכל מזג אוויר ובכל מצב. בתור שליחים, מודעות מתמדת לסביבה היא המפתח לשמירה על הבטיחות שלכם בזמן ביצוע משלוחים. זיהינו עבורכם מצבים מאתגרים נפוצים וריכזנו טיפים חיוניים שיעזרו לכם להתמודד איתם בבטחה וביעילות.

חשוב לזכור: השליטה תמיד בידיים שלכם. ההחלטה אם לקבל או לדחות הצעות במזג אוויר קשה או בתנאי דרך מאתגרים היא שלכם בלבד. באפשרותכם לקבל או לדחות הצעות, וכן לבטל, לסיים או לקחת משמרות בכל רגע נתון.

רכיבה בתנאים מאתגרים

יש גורמים סביבתיים שמחייבים זהירות יתרה:

  • א. רכיבה בשעות הלילה

    • הדליקו אורות: הדלקת פנסים קדמיים נדרשת על פי חוק בין שעת השקיעה לשעת הזריחה. החובה חלה גם על אופנועים וגם על אופניים רגילים וחשמליים.

    • התאימו את המהירות: האטו את מהירות הרכיבה בהתאם לטווח ההארה של הפנסים הקדמיים שלכם. עליכם להיות מסוגלים תמיד לעצור בטווח המרחק שאתם רואים בבירור כפנוי מלפנים.

    • התמודדות עם סינוור: הימנעו מלהביט ישירות בפנסים של רכב המגיע ממול, כיוון שפעולה זו עלולה לסנוור אתכם באופן זמני. במקום זאת, הפנו את המבט ‏לצד השמאלי של הכביש והקפידו שכלי הרכב שלכם יישאר מימין ככל האפשר. אם הסינוור השפיע לרעה על יכולת הראייה שלכם, חשוב לעצור בצד בבטחה עד שהראייה חוזרת למצב תקין.

    • סריקה רציפה של הדרך: סרקו את הדרך בקפידה כל הזמן ושימו לב להולכי רגל, רוכבי אופניים אחרים ובעלי חיים, מכיוון שקשה יותר להבחין בהם בלילה.

  • ב. תנאי מזג אוויר קיצוניים (גשם חזק, ברד, רוחות עזות)

    • האטו: האטו תמיד את מהירותכם במידה משמעותית במזג אוויר גרוע. אחיזת הכביש של הצמיגים פוחתת בצורה חדה.

    • הדליקו אורות (שוב!): הדליקו את הפנסים הקדמיים (גם בשעות היום) כדי לשפר את הנראות שלכם לשאר משתמשי הדרך.

    • שליטה חלקה: הימנעו מבלימות פתאומיות או מתנועות חדות. פעולות כאלה מסוכנות מאוד כשהכבישים רטובים או חלקלקים ועלולות לגרום להחלקה או לאובדן שליטה, גם שלכם וגם של אחרים.

    • הגדילו את שמירת המרחק: הכפילו את המרחק שאתם שומרים בדרך כלל מהרכב שלפניכם. במזג אוויר קיצוני, מומלץ לשמור על מרווח בלימה של 6 שניות לפחות כדי להבטיח זמן תגובה מספיק ולהפחית משמעותית את הסיכון לתאונה.

    • הימנעו מעקיפות מיותרות: העקיפה מסוכנת הרבה יותר במזג אוויר קיצוני בגלל ראות לקויה וסכנת החלקה. מוטב להימנע ממנה, ואם אין ברירה – יש לוודא ששדה הראייה פנוי לחלוטין ושיש מספיק מקום, ולסרוק את הסביבה ללא הפסקה.

  • ג. פני שטח משתנים על הכביש

    • הכבישים בישראל לא תמיד אחידים, ויכולים לעבור מאספלט חלק לקטעים משובשים או מגורדים, דרכי עפר או מקטעים חוליים, במיוחד מחוץ לערים או ליד אתרי בנייה.

    • הגבירו את הזהירות: תוואי שטח כאלה דורשים יותר תשומת לב וזהירות. אחיזת הכביש חלשה יותר, ולכן ניהול המהירות הופך לחיוני במיוחד.

    • הפחיתו מייד את המהירות: תמיד האטו מייד כשאתם נתקלים בתוואי כביש לא אחיד או שונה (למשל, במעבר מאספלט לדרך עפר). קשה יותר לבלום ולשלוט ברכב.

    • הגדילו את שמירת המרחק: כדאי להגדיל את המרחק מהרכב שלפניכם, במיוחד בנהיגה בפניות ובסיבובים בתוואי השטח המאתגר.

שיתוף הפוסט
Author avatar

נכתב על ידי צוות התמיכה לשליחים