מפגעי בטיחות וגורמי סיכון ביעד המשלוח

בהגיעכם לכתובת הלקוח, אתם עשויים להיתקל מדי פעם במפגעים בריאותיים ובטיחותיים שונים. לעיתים הם נראים שוליים, אך בתנאים מסוימים הם עלולים לסכן אתכם.

מומלץ תמיד לעשות הערכה מהירה של הסביבה ("Take 5") עם ההגעה לכתובת, כדי לזהות מפגעים פוטנציאליים שעלולים להשפיע על מסירת המשלוח. אפשר לקרוא עוד על שיטת "Take 5" להערכת סיכונים בבלוג שלנו, במאמר: זיהוי וניהול סיכונים בזמן משלוח

היזהרו – סכנות החלקה, מעידה ונפילה

ההליכה מהרכב אל דלת הלקוח נראית פשוטה (ולרוב היא אכן כזו!), אך אנחנו ממליצים תמיד לפקוח עין ולשים לב למפגעים אפשריים, כמו:

  • סכנות החלקה – שבילים רטובים, מכוסים בעשב או שמנוניים

  • סכנות מעידה – אבנים, ענפים, צעצועים וכו'

  • סכנות נפילה – מדרגות, מדרכה מוגבהת, מפתן דלת וכו'

הסיכון למעוד או ליפול גבוה יותר בשעות של תאורה חלשה – בין ערביים, אחרי השקיעה או בלילה, למשל. כדי להימנע מסכנות אלו, בתן ביס ממליצים: 1) לנעול נעליים עם סוליה מונעת החלקה ו-2) להשתמש בפנס כדי להאיר את הדרך.

מפגש עם חיות מחמד 

שליחי תן ביס נתקלים מעת לעת בחיות מחמד בזמן מסירת משלוח. בעלי חיים יכולים להיות בלתי צפויים, ולכן יש להתייחס אליהם תמיד בזהירות. אם אינכם מרגישים בטוחים במפגש עם החיה, צרו קשר עם הלקוח ובקשו ממנו לקשור את חיית המחמד, או שאלו אם אפשר למסור לו את המשלוח מחוץ לאזור שבו החיה נמצאת.

אם בכל זאת מצאתם את עצמכם במצב של מפגש בלתי נמנע עם חיית מחמד תוקפנית, הנה כמה כללי "עשה" ו"אל תעשה":

מה לעשות:

  • להישאר רגועים

  • להישאר שקטים 

  • להשתמש בקול תקיף  

  • לעמוד זקוף 

  • לעבור לעמדה גבוהה יותר

מה לא לעשות:

  • להיכנס לפאניקה

  • לצרוח

  • לרוץ

  • לנפנף בידיים וברגליים

  • ליצור קשר עין

  • לקפוץ במקום

אינטראקציות עם לקוחות, שותפים או עוברי אורח שמתנהלים בצורה פוגענית

ייתכן שתיתקלו (לעיתים רחוקות) בהתנהגות פוגענית מצד אנשים במהלך ביצוע תפקידכם בתן ביס. במקרים כאלה, אנו בתן ביס מבקשים מכם:

  • להתרחק למרחק בטוח מהאדם התוקפני

  • לשמור על קור רוח ולא להגיב באגרסיביות או לענות בחזרה

  • בהזדמנות הראשונה, יש לדווח לתן ביס על המקרה דרך אפליקציית Courier App של תן ביס

  • במקרה של תקיפה פיזית, יש ליצור קשר עם המשטרה ולדווח לתן ביס בהקדם האפשרי

תן ביס מתייחסת להתנהגות פוגענית במלוא הרצינות ולא תסבול אותה מאף גורם הקשור לפעילות העסקית. חשוב שתדווחו על התנהגות כזו כדי לתת לתן ביס את ההזדמנות לטפל בנושא ולנקוט בפעולות הנדרשות.  

פרטי קשר לשעת חירום

למקרה/תקרית חירום, אנו ממליצים לשאת עליכם תמיד את פרטי הקשר שלכם לשעת חירום במקום נגיש כדי ששירותי החירום יוכלו ליצור קשר בקלות עם איש הקשר שלכם לשעת חירום.  פרטים אלה, כמו שם ומספר טלפון של איש קשר, חיוניים עבור כוחות ההצלה כדי שיוכלו להעניק לכם את הטיפול הטוב ביותר האפשרי.  ודאו שהמידע מופיע בפורמט פיזי, כמו כרטיס שניתן לשמור בארנק או בתיק. לעיתים קשה לגשת למידע בפורמט דיגיטלי כיוון שלשם כך נדרשת גישה לטלפון שלכם או למכשיר אחר, מה שלא תמיד אפשרי במצב חירום.

שיתוף הפוסט
Author avatar

נכתב על ידי צוות התמיכה לשליחים