שליחים עובדים בישראל
time icon 03 January 2024 מרכז העזרה לשליח זמן קריאה

התחלתם עבודה חדשה?

כל התשובות לכל השאלות על תיאום מס וטופס 101

ישנם שני דברים שיכולים לבלבל אנשים שמתחילים עבודה חדשה. הראשון הוא טופס 101 שאותו הם מתבקשים למלא בתחילת העבודה. השני הוא תיאום מס שאותו הם נדרשים לבצע במידה ויש להם מקור הכנסה נוסף. 

הטופס ותהליך תיאום המס הם שני דברים שקשורים אחד לשני. במידה ואחד מהם לא נעשה כראוי או נעשה באיחור, הדבר עלול לפגוע בגובה המשכורת שנכנסת לחשבון הבנק, וכך לפגוע בפרנסה. 

לאור זאת, החלטנו לרכז בעמוד בעמוד אחד את כל השאלות והתשובות שקשורות לטופס 101 ולתיאום מס. כאן תמצאו מענה לכל שאלה בנושאים אלו, כמו מה הקשר בין השניים? למה צריך למלא טופס 101? איך עושים תיאום מס? ועוד. 

אנו מקווים שהידע שתרכשו מעמוד זה יעזור לכם להמנע מטעויות שעשויות לעלות כסף רב, ויאפשר לכם להתחיל את העבודה החדשה בטוחים ורגועים.

מה זה טופס 101?

רובנו מכירים את טופס 101 בתור הטופס שאנו מתבקשים למלא כאשר אנו מתחילים עבודה חדשה. 

מדובר בטופס של רשות המיסים באורך שני עמודים. בעמוד הראשון של טופס 101 תמצאו שאלות אישיות עליכם, כולל פרטים אישיים ועל מקורות ההכנסה שלכם. בעמוד השני תמצאו רשימת מצבים אישיים שיתכן וחלים עליכם. חלק ממצבים אלו הם כלליים למדי, כמו האם אתם תושבי ישראל. אחרים ממוקדים יותר, כמו האם לבן או בת הזוג לא היו הכנסות בשנה האחרונה, האם אתם חיילים משוחררים, בוגרי תואר אקדמאי, עולים חדשים, ועוד. אתם מתבקשים למלא את הטופס באופן מדויק ככל הניתן. אפילו אם השאלות שבטופס 101 נראות לכם בסיסיות או מובנות מאליהן, חשוב לדעת שבזכותן תקבלו את מלוא הזכויות שלכם ותבטיחו את היכולת שלכם להתפרנס ולהרוויח את המשכורת שמגיעה לכם. 

זאת מאחר וטופס 101 מבצע מעין יישור קו ביניכם ובין רשות המיסים. במילוי הטופס אתם מדווחים לרשות המיסים על מצבים שעשויים לזכות אתכם בהטבות מס. כל אחד מהמצבים האלו שבעמוד השני של טופס 101 עשוי לזכות אתכם בהטבת מס שבזכותה תשלמו פחות למס הכנסה - ותיהנו ממשכורת נטו גבוהה יותר. 

בנוסף, במידה ויש לכם מספר מקורות הכנסה (כפי שאתם מתבקשים לסמן בעמוד הראשון), מילוי טופס 101 בכל אחד ממקומות העבודה האלו נדרש כדי שתוכלו לעשות תיאום מס. אין חובה לבצע תיאום מס, אך אם לא תעשו זאת אתם צפויים לשלם 47% מס (כמעט חצי!) מהעבודה השניה שהתחלתם - וחבל מאוד כי עבדתם קשה בשביל הכסף הזה. 

כדי לקרוא עוד על טופס 101 הקליקו כאן. 

כדי להוריד את טופס 101 מאתר הממשלה הקליקו כאן.


מה זה תיאום מס?

תיאום מס הוא תהליך שמתבצע מול רשות המיסים, על מנת ליישר קו ולהצהיר באופן מסודר על כל מקורות ההכנסה שיש לאדם מסויים, ולהצהיר על מצבים שמזכים אותו בנקודות זיכוי במס. מילוי טופס 101 אצל מעסיק חדש למעשה מתחיל תהליך של תיאום מס ברשות המיסים, שכן בטופס זה מצהירים על מקורות הכנסה ומצבים שעשויים לזכות בנקודות זיכוי. 

חשוב לדעת: הסתפקות בשליחת טופס 101 כתיאום מס רלוונטית רק עבור אנשים עם מקור הכנסה אחד, כמו העבודה שבה הם מילאו את הטופס. אנשים רבים בישראל צריכים לבצע תהליך אקטיבי של תיאום מס מול רשות המיסים, עקב ריבוי מקורות הכנסה. ולכן, מי שצריך לעשות תהליך תיאום מס באופן פעיל הם בדרך כלל אנשים עם שתי עבודות לפחות, פנסיונרים שעובדים, שכירים שעובדים גם כעצמאיים במקביל, מקבלי קצבאות וגמלאות, ועוד. 

במידה ואדם מסויים צריך לעשות תיאום מס אך לא עושה אותו, מס הכנסה צפוי לגבות ממקור ההכנסה השני שלו את מדרגת המיסוי הגבוהה ביותר, שהיא 47% מגובה ההכנסה. כלומר, במידה והעבודה השניה של אדם כלשהו מכניסה לו בחודש 1,000 ש"ח, הוא צפוי לגלות בתלוש השכר שמס הכנסה גבה ממנו 470 ש"ח והמשכורת נטו שנכנסה לחשבון שלו קטנה משמעותית ממה שציפה. לפיכך, כדאי מאוד לבצע תיאום מס, ולשלם רק את המס שצריך. 

הגשת תיאום מס היא תהליך יחסית פשוט ומהיר שניתן לבצע אונליין דרך אתר רשות המיסים, או בעזרת פקיד שומה בעת ביקור פיזי בסניף מס הכנסה אליו אתם מסונפים. 

כדי לקרוא עוד על תיאום מס ואיך לעשות אותו הקליקו כאן או המשיכו לשאלה הבאה.

איך עושים תיאום מס?

עבור אנשים שעובדים בעבודה אחת כשכירים, תיאום מס נעשה אוטומטית כאשר הם מגישים טופס 101 שאותו המעסיק אמור היה להביא להם ביום הראשון להעסקתם. 

במקביל, אנשים שנהנים ממספר מקורות הכנסה צריכים לבצע באופן אקטיבי תיאום מס, בתהליך מול מס הכנסה. ניתן לבצע את התהליך בעצמכם בשני אופנים: 

  • תיאום מס אונליין: זו השיטה המומלצת לבצע תיאום מס. עד אוקטובר 2021 כדי לבצע תיאום מס הייתם חייבים לגשת לסניף מס הכנסה שאליו אתם מסונפים. כיום אתם יכולים פשוט להקליק על הקישור הזה, שיביא אתכם לעמוד באתר הממשלה ובו מידע על מי צריך לעשות תיאום מס, וקישור שיביא אתכם למסך הכניסה לאתר שירותי הדיגיטל של רשות מהמיסים. הכנסו לאתר עם פרטי הגישה שלכם (אם אין לכם יתכן ותצטרכו להרשם). עקבו אחר ההוראות, שכוללות בקשה למילוי פרטי המעסיקים (כולל מספר ח"פ אותו יש לבקש מהמעסיק) והעלאת מסמכים שונים כמו תלושי שכר (אם עדיין אין לכם תלושי שכר תוכלו לסמן זאת במערכת). התהליך יחסית פשוט ואינטואיטיבי. אם מילאתם את כל הפרטים כמו שצריך, אתם צפויים לקבל אישור על כך תוך 5 ימי עסקים. 

  • תיאום מס בסניף מס הכנסה: אם אתם לא מסתדרים עם מערכות אונליין או שהמצב התעסוקתי והאישי שלכם יחסית מורכב (למשל כולל מספר מעסיקים, בעיות רפואיות וכו'), אתם עדיין יכולים לעשות תיאום מס מול פקיד שומה. כדי לעשות זאת, הגיעו לסניף מס הכנסה שאליו אתם מסונפים, בקשו פגישה עם פקיד שומה לתיאום מס, והמתינו לתורכם. כדי לייעל את התהליך יש להגיע עם פרטי המעסיק (כולל מספר ח"פ), תלושי שכר ו/או טפסי 101. יתכן גם שתתבקשו למלא טופס 116. מדובר בטופס שמאוד מזכיר טופס 101, ומיועד להגשה כאשר עושים תיאום מס עם פקיד שומה. 

שימו לב: אם אתם מרגישים שהשיטות האלו לביצוע תיאום מס מבלבלות אתכם או שאין לכם זמן, אתם יכולים להעזר ברואה חשבון, שיגיש את הבקשה מטעמכם.

101 tax guide

מה הקשר בין טופס 101 ותיאום מס?

הרבה פעמים תיאום מס וטופס 101 מוזכרים באותה הנשימה, מה שמבלבל אנשים רבים. 

הרי תיאום מס הוא שם התהליך שצריכים לבצע באופן אקטיבי רק אנשים עם מספר מקורות הכנסה באתר רשות המיסים. לעומת זאת, כל עובד, אפילו אם יש לו רק משרה אחת, צריך למלא טופס 101. אפילו השם המלא של טופס 101 עשוי לבלבל: "כרטיס עובד ובקשה להקלה ותיאום מס על ידי המעסיק". 

אז מה הקשר בין טופס 101 ותיאום מס, ולמה השניים קשורים באופן כה הדוק זה לזה? התשובה לכך טמונה בתפקידו של טופס 101. טופס זה יוצר מעין יישור קו בין העובד לרשות המיסים, ומספק לרשות תמונת מצב על העובד ושינויים שיתכן וחלו בחייו שעשויים להשפיע על נקודות הזיכוי במס שהוא יכול ליהנות מהן. 

לפיכך, עבור אדם עם מקור הכנסה אחד, תיאום מס מתקיים מאחורי הקלעים באמצעות טופס 101 שמילא בעבודה. אדם זה צפוי לשלם דרך המשכורת שלו רק את המס שהוא אמור לשלם בהתאם למצבו האישי ונקודות הזיכוי במס להן הוא זכאי, כפי שהצהיר בטופס 101. 

במקביל, במידה ואדם נהנה מיותר ממקור הכנסה אחד, עליו לבצע תהליך אקטיבי של תיאום מס דרך אתר רשות המיסים או בסניף מס הכנסה הקרוב לביתו. בתהליך זה הוא יצהיר על כל מקורות ההכנסה שלו, ויגיש את טפסי 101 שמילא במקומות שבהם הוא עובד כשכיר. 

מי צריך לעשות תיאום מס?

תיאום מס הוא תהליך שנועד לדווח למס הכנסה על כל מקורות ההכנסה של אדם. לא חובה לבצע תיאום מס, אבל מאוד מומלץ: במידה ואדם כלשהו אמור לבצע תיאום מס אך לא מבצע זאת, הוא צפוי לגלות שנגבה ממנו מס הכנסה בשיעור המקסימלי ביותר שניתן (47%) מחלק ממקורות ההכנסה שלו. במילים אחרות, אם אתם תוהים מי צריך לעשות תיאום מס, התשובה היא שאף אחד לא צריך - אבל זה מאוד מומלץ לאנשים רבים. 

אז מיהם האנשים שכדאי להם לבצע תיאום מס? מאחר ותיאום מס הוא תהליך שנועד ליישר קו ולדווח למס הכנסה על כל מקורות ההכנסה של אדם מסוים, האוכלוסיה הכי משמעותית שכדאי לה לבצע תיאום מס היא אנשים שעובדים בשני מקומות עבודה או יותר. אם אותם אנשים לא יעשו תיאום מס הם צפויים לגלות שמהמשכורת השניה שלהם נגבו 47% מס, שהם מאות ואף אלפי שקלים שאותם הם לא היו צריכים לשלם כמיסים. 

אנשים נוספים שכדאי להם לבצע תיאום מס הם אנשים שמקבלים גמלאות, מלגות או קצבאות, בעלי עסקים שעובדים במקביל לעבודה כשכירים, שכירים שמקבלים הכנסה מנכסים מניבים (כמו נדל"ן), ולמעשה כל מי שיש לו יותר ממקור הכנסה אחד. 

כדאי לבצע תיאום מס גם אם חל שינוי משמעותי בחיים, כמו חתונה, גירושין, הולדת ילדים, תקופת אבטלה, תחילת עבודה חדשה, מעבר דירה לאזורי פריפריה, ועוד. שינויים כאלו משפיעים על נקודות הזיכוי במס שמהן אדם יכול ליהנות, ואם לא יצהיר על השינויים בתיאום מס הוא צפוי לשלם יותר ממה שהוא נדרש. 

אם עדיין אינכם בטוחים מי צריך לעשות תיאום מס ואם אתם נכללים בקבוצה הזו, מומלץ להתייעץ עם רואה חשבון בעל התמחות במיסוי.

מי צריך לתת לי טופס 101 לתיאום מס?

כאשר מתחילים מקום עבודה חדש, המעסיק צריך לתת לכם טופס 101 שאותו תמלאו. ברוב המקרים הטופס יגיע אליכם דרך המנהל הישיר, מנהלת כוח האדם או נציג ממחלקת הכספים. במקומות עבודה מסוימים שבהם נהוג לספק לעובדים חבילת קליטה לתחילת העבודה אתם עשויים לקבל את הטופס 101 כחלק מערכת החפיפה, או בספריה במחשב, זמינים להדפסה או מילוי דיגיטלי. 

כך או כך, זכרו שכדאי למלא טופס 101 לתיאום מס כמה שיותר מהר. אם עובר יום או יומיים וטרם קיבלתם את הטופס, הזכירו למנהל הישיר שלכם שעדיין לא קיבלתם את הטופס ושאלו אותו ממי ניתן לקבל אותו. 

מתי צריך למלא טופס 101 לתיאום מס?

יש למלא טופס 101 בעבודה בתחילת כל שנת מס, כלומר ב- 1 בינואר של כל שנה. אם לא קיבלתם מהמעסיק טופס חדש למילוי בתחילת השנה, שאלו את המנהל הישיר שלכם, או מישהו ממשאבי אנוש או מחלקת כספים.

אני עובד בשתי עבודות ולא עשיתי תיאום מס. מה יכול לקרות?

הדבר שסביר שיקרה הוא שיגבה מכם מס מקסימלי על העבודה השניה. מס זה צפוי להיות בגובה 47% מהמשכורת. כלומר, אם בעבודה השניה אתם מרוויחים 1,000 ש"ח בחודש, 470 ש"ח מתוכם צפויים להיגבות כמיסים במקום להגיע לחשבון הבנק שלכם. מצב זה צפוי לקרות אפילו אם אתם צריכים לשלם רק 10% מס הכנסה, או אפילו אם אתם פטורים ממנו לחלוטין. 

אם אתם אתם עובדים כבר כמה חודשים בשתי עבודות ועדיין לא עשיתם תיאום מס, סביר להניח שהמס המקסימלי כבר נגבה מכם לאורך כל תקופת ההעסקה ולא הייתם מודעים לכך. אבל אל תדאגו. אם שילמתם יותר מס הכנסה ממה שאתם צריכים לשלם, אתם יכולים לדרוש אותו חזרה מהמדינה. בקשה להחזר מס הוא תהליך שאתם יכולים לבצע בעצמכם - כאן תמצאו הנחיות איך לעשות זאת. במידה והתהליך נשמע לכם מורכב מדי, התייעצו עם רואה חשבון או אפילו עם מחלקת הכספים של המעסיק. 

אני עובד ביותר מ- 2 עבודות. האם אני צריך לעשות תיאום מס?

כן, זה בהחלט מומלץ. למעשה, כאשר שואלים מי צריך לעשות תיאום מס, האוכלוסיה העיקרית שמומלץ לה לעשות את התהליך היא של אנשים שעובדים ב- 2 עבודות או יותר. החדשות הטובות הן שלא צריך לצאת מהבית כדי לעשות תיאום מס, אפשר לעשות זאת אונליין דרך הלינק הזה. אם התהליך נראה לכם מורכב מדי, התייעצו עם רואה חשבון או עם מחלקת הכספים של אחד המעסיקים שלכם. 

אני פנסיונר ומעוניין בכל זאת לעבוד. האם עלי לעשות תיאום מס?

כאשר שואלים מי צריך לעשות תיאום מס, הכוונה היא גם לפנסיונרים שרוצים לעבוד. זאת מאחר וגם הכנסה כשכיר וגם הכנסה מהפנסיה חייבות במס. במידה ופנסיונר מתחיל לעבוד בלי לבצע תחילה תיאום מס, גם הוא צפוי לגלות שמההכנסה השניה שלו הוא משלם 47% מס. לכן ההמלצה שלנו לפנסיונרים שמעוניינים לעבוד כשכירים היא לעשות תיאום מס. במידה והתהליך נראה לכם מורכב, התייעצו עם רואה חשבון או מחלקת הכספים של המעסיק.


אני שכיר וגם עצמאי. האם אני צריך לעשות תיאום מס?

בישראל הרבה אנשים עובדים במקביל כשכירים וגם כעצמאיים. כעקרון, יש לשלם מס הכנסה על כל הכנסה, בין אם מעבודה כשכיר או הכנסות כעצמאי. העניין הוא שכל עצמאי מתנהל פיננסית באופן שונה מהאחרים - חלק משלמים מקדמות בסכומים ומועדים שונים, אחרים צריכים לשלם מס גבוה בעוד אחרים משלמים מס נמוך או פטורים ממס הכנסה לחלוטין (עוסקים פטורים). לכך יש להוסיף את השאלה בכמה עבודות עובד אותו אדם כשכיר, שכן תקנות שונות חלות עליו בהתאם למספר העבודות בהן הוא עובד. 

בשורה התחתונה, עצמאיים שעובדים כשכירים צריכים לשלם מס הכנסה, ולערוך תיאום כלשהו כדי שישלמו רק את מה שהם צריכים. אולם עקב השוני הגדול בסוג העסק של כל עצמאי ואופן התנהלותו, אנו ממליצים להתייעץ עם רואה החשבון של העסק, לקבל ממנו הנחיות, או להשאיר את ביצוע תיאום המס בידיו. 

עברתי השנה כמה מקומות עבודה. האם אני צריך תיאום מס? 

כעקרון טופס 101 שתמלאו במקום העבודה החדש מהווה את תיאום המס מול הרשויות. כך שאלא אם אתם עובדים בעוד עבודה כשכירים, לא צריך לעשות לעשות תהליך של תיאום מס. במקביל, יתכן ומעבר העבודה יקנה לכם זכאות להחזר מס קצת בהמשך הדרך. הסיבה לכך היא שמעבר בין מקומות עבודה פעמים רבות מביא שינוי במשכורת, או כמה ימים או שבועות של חופש בין העבודות. כל אלו עשויים להפחית את סכום המס השנתי שיש לשלם, ופעמים רבות מובילים לגביית יתר. ולכן, אם עברתם מקום עבודה השנה או בשנים האחרונות, יתכן ואתם זכאים להחזר מס. בלינק הזה תוכלו למצוא מדריך לביצוע החזר מס. אם ההסבר נראה לכם מורכב מדי, התייעצו עם רואה חשבון או מומחה בהחזרי מס. 

היו לי בתקופה האחרונה כמה שינויים גדולים בחיים. האם זה משפיע על תיאום המס שלי?

סכום המס שכל אחד מאיתנו משלם תלוי במספר גורמים. גובה ההכנסה שלנו הוא הראשון מביניהם, אולם הנסיבות האישיות של כל אחד מאיתנו מקנות לו נקודות זיכוי במס, שמפחיתות את גובה המס שהוא נדרש לשלם. 

נכון לשנת 2023, כל נקודת זיכוי במס שווה 235 ש"ח לחודש (כלומר 2,820 ש"ח בשנה). כלומר, אם אדם מסוים נדרש לשלם מס הכנסה על סך 1000 ש"ח בחודש אך יש לו נקודת זיכוי אחת, הוא צפוי לשלם רק 765 ש"ח בחודש.


אירועים שונים בחיים מקנים לכל אחד מאיתנו נקודות זיכוי במס הכנסה. לדוגמה, כל ילד עד גיל 5 מזכה ב- 1.5 נקודות זיכוי, שהם 352.5 ש"ח בחודש, או 4,230 ש"ח בשנה. ואנשים שסיימו תואר ראשון זכאים לנקודת זיכוי נוספת ב- 3 השנים שלאחר סיום התואר. מצבים נוספים שמעניקים נקודות זיכוי, תוכלו לראות את הרשימה המלאה כאן. 

במילים אחרות, במידה ועברתם שינוי משמעותי בחייכם, יש סיכוי טוב שמגיעות לכם נקודות זיכוי במס הכנסה. עדכנו את הנהלת הכספים של המעסיק שלכם בשינוי, וקבלו ממנו הנחיות. יתכן ותתבקשו למלא מחדש טופס 101, כדי שזה יאפשר תיאום מס חדש מול מס הכנסה. 

לתשומת לבכם: במידה וחלו שינויים משמעותיים בחייכם, יתכן ואתם זכאים להחזר מס על גביית יתר שנעשתה מכם בלי להתחשב בכל נקודות הזיכוי. כאן תוכלו למצוא מדריך להגשת בקשה להחזרי מס. במידה וההסבר מורכב או טכני מדי עבורכם, התייעצו אם הנהלת הכספים של המעסיק, רואה חשבון או מומחה להחזרי מס ובקשו את עזרתם.

לא עשיתי תיאום מס וגבו ממני מס מקסימלי של 47%. האם הכסף אבוד, או שיש מה לעשות כדי לקבל אותו חזרה? 

לא נעים לפתוח תלוש משכורת ולגלות שכמעט חצי ממנו נגבה כמס, כאשר בפועל הוא היה אמור להיות נמוך בהרבה. אבל יש לנו חדשות טובות: הכסף לא אבוד, ויש אפשרות לבקש אותו חזרה. תהליך זה נקרא "החזר מס" ומומחי מיסוי ממליצים לבצע אותו כל כמה שנים, כדי לדרוש חזרה כספים שנגבו מכם שלא לצורך על ידי רשות המיסים. 

כאן תוכלו למצוא מדריך לביצוע החזר מס. זהו תהליך שניתן לבצע באופן עצמאי. אם התהליך נראה לכם מסובך, ניתן לפנות לרואה חשבון או מומחי החזרי מס כדי שיבצעו זאת עבורכם (לרוב הם גובים 

זה אומר שכנראה לא מילאת טופס או מילאת לא נכון.

צריך להגיש בקשה להחזר מס - זה כסף שלך

התחלתי עבודה חדשה. מתי צריך להגיש טופס 101?

אם התחלתם עבודה חדשה, חובת המעסיק להביא לכם טופס 101 למילוי בהקדם האפשרי. על המעסיק להגיש את הטופס לרשויות תוך 7 ימים מיום תחילת העבודה, או ביום שבו אתם מקבלים את המשכורת הראשונה (המוקדם מבין השניים). 

לתשומת לבכם, במידה ותוך כדי תקופת ההעסקה חל בחייכם שינוי אישי כלשהו (כמו נישואין, גירושין, הולדת ילד, מעבר דירה, ועוד) תצטרכו למלא שוב טופס 101 ולהגיש אותו בעזרת המעסיק למס הכנסה. 

זכרו שזה האינטרס שלכם לבצע תיאום מס כמה שיותר מוקדם. אם תתעכבו עם הגשת הבקשה לתיאום מס אתם עלולים לשלם 47% מס מהמשכורת שתקבלו מהעבודה השניה שלכם. 

מילאתי את אחד הפרטים בטופס 101 לא נכון. מה כדאי לעשות?

טעיתם במילוי חלק מהפרטים בטופס 101 שהמעסיק ביקש מכם למלא? או שאולי מצבכם האישי השתנה ועכשיו חלק מהפרטים שמילאתם לא רלוונטיים? לא נורא! פנו לאחד מאנשי הנהלת הכספים של המעסיק שלכם, הסבירו לו את המצב, ושאלו מה הדבר הנכון לעשות. רוב הסיכויים שהתיקון יכלול מילוי מחדש של הטופס. ואם נעשתה מכם גביית יתר, תוכלו לקבל אותה חזרה בהסכם מס. 

אגב, חשוב להבהיר שטעויות קורות. אבל אם מילאתם בכוונה פרטים לא נכונים כדי לקבל הטבות מס, מדובר בעבירה פלילית שעשויה לגרור עונשים. לכן, כאשר אתם ממלאים טופס 101, הקפידו למלא פרטים נכונים, עברו על הטופס שוב אחרי המילוי לוודא שהכל נכון… ואל תנסו להתחכם עם רשויות המס. 

אני לא בטוח לגבי חלק מהפרטים בטופס 101, או לא מרגיש נוח למלא את הטופס בעצמי. מה אפשר לעשות? 

חשוב להקפיד ולמלא טופס 101 רק עם הפרטים הנכונים. אם אתם לא בטוחים לגבי חלק מהפרטים, או לא מרגישים נוח למלא את הטופס בעצמכם, בקשו עזרה ממחלקת הכספים של המעסיק. אם הם לא יכולים לעזור, שקלו להתייעץ עם רואה חשבון מטעמכם.

לתשומת לבכם, המידע שבכתבה זו נכתב בהתאם למיטב ידיעתנו, אולם הוא אינו מהווה המלצה לפעולה, ועשוי להשתנות בהתאם לחוקי רשויות המס או המדינה. כדי להיות בטוחים שאתם מבצעים תיאום מס או ממלאים טופס 101 באופן תקין, התייעצו עם הנהלת החשבונות של המעסיק, נציגי שירות של מס הכנסה, או רואה חשבון מטעמכם. 

שיתוף הפוסט
Author avatar

נכתב על ידי:צוות משאבי אנוש- שליחים

בעקבות המצב הבטחוני אנו פועלים במתכונת מצומצמת ולפי הנחיות פיקוד העורף, לכן יתכנו זמני מענה ארוכים מהרגיל ויתכן וחלק מאזורי החלוקה שלנו יהיו סגורים לגיוס. תודה רבה על הסבלנות ומאחלים לכולנו ימים שקטים ובטוחים. כדי להתחיל הקליקו

מוכנים להצטרף ולהתחיל להרוויח?

תן ביס מחכה לכם!